poniedziałek, 20 maja 2013

Tarta z brokułami i tuńczykiem

        Pyszna wytrawna tarta z sufletowym nadzieniem. Przygotowana na kruchym spodzie, ale można go zastąpić ciastem francuskim, wtedy skracamy czas przygotowania. Znakomita na ciepło lub zimno.
Ciasto:
  • 150 g mąki
  • 100 g masła
  • 1 żółtko
  • 1-2 łyżki zimnej wody

      Składniki zagnieść. Ciastem wylepić blachę do tart lub tortownicę i wstawić do lodówki  celem schłodzenia. Piekarnik  nagrzać do 190oC. Ciasto wyciągnąć z lodówki, ponakłuwać widelcem i wstawić do piekarnika. Lekko zrumienić.
Nadzienie:
  • Brokuł
  • Tuńczyk w sosie własnym – 1 puszka – u mnie 56 g
  • 3 jaja
  • 150 g sera z niebieską pleśnią lub innego dowolnego
  • 100 g ricotty lub innego sera
  • 100 ml śmietany kremówki
  • sól, pieprz
  • Szczypior

      Brokuł ugotować na pół miękko. Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić z dodatkiem soli na sztywną pianę. Żółtka wymieszać ze śmietana, serkiem risotta oraz pieprzem. Do masy dodać białka i delikatnie wymieszać. Masę wylać na podpieczony spód. Na masę ułożyć podzielony na różyczki brokuł, kawałki tuńczyka oraz sera. Całość zapiec w 160oC około 20 minut. Podawać posypane szczypiorkiem na ciepło lub zimno.

4 komentarze:

  1. uwielbiam brokuła :) tarta z brokułem musiała być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham brokuły i tarty - wyglada apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety mi nie wyszła tarta z tego przepisu :( nie wiem czy ja cos zle zrobilam, to moj moj pierwszy raz z tarta ogolnie pomysl tunczyk + brokuly mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz w czym wystąpił problem, postaram się coś doradzić.

      Usuń